DSC_3833.jpg

Hei Ystävä,   

lämpimästi tervetuloa Klubiini, Method Putkisto –tunneille kanssani!

Ilmoittaudu tunneille näin

Varauskalenteri

Sinun tulee varata paikkasi tunnille varauskalenterimme kautta. Varattuasi paikan pääset tunnille klikkaamalla zoom -linkkiä, jonka saat sähköpostissa. Huomioithan, että joka tunnilla on oma yksilöllinen zoom -linkkinsä, joten tee varaus jokaiselle haluamallesi tunnille.

 

Varauskalenteri: https://www.methodputkisto.fi/marja-putkisto-varauskalent-kaikki

Sivun salasana: Marja2020

Näin käytät Zoomia ja saat tallenteet

Käytämme online-tunneissa Zoom-ohjelmaa. Voit ladata Zoom-ohjelman sovelluksen laitteellesi täältä. Kuullaksesi ohjaajan äänen, laita audio päälle klikkaamalla valintaa Call using internet audio.

 

Tullessasi tunnille, vaihdetaan muutama sana ja tervehditään toisiamme. Tunnin aikana pidetään osallistujien mikit kiinni, laita mikki "mutelle" (mikrofonin päälle tulee punainen rasti). Oman videokuvan voit halutessasi pitää tunnin aikana auki. 

Saat sähköpostiisi linkit viikon harjoitusten videotallenteisiin joka perjantai katsottavaksi viikon ajan. ​

keppeli2.JPG

Valmistaudu tunneille

TILA

  • Valmista harjoituspaikkasi etukäteen, luo se esimerkiksi muutamalla tyynylllä "sinun tilaksesi".

  • Varmista, että sinulla tarvittavat välineet: jumppamatto, pilatespallo, nystyräpallo ja kuminauha. Voit korvata nämä myös kotoasi löytyvillä välineillä: pyyherulla, vyö ja tennispallo. Verkkokaupastamme löydät nimikkotuotteet, osta tästä

  • Säädä valaistuksesi miellyttäväksi.

  • Asettele puhelin/laitteesi näyttö valmiiksi.

  • Tule tunnille ajoissa. 

TYÖRAUHA

Kerro läheisillesi kun varaat ajan oman kehosi huoltoon ja pyydä tarvittava keskittymisrauha. 

Miten tunnit etenevät

Näin varmistat tuntien turvallisuuden:  

  • Muista, että edellinen harjoitus valmistelee seuraavaan.

  • Älä laita painoa nivelille, sen sijaan kevennä painetta. Älä hyppele vaan liu’u harjoituksesta toiseen. Arvioi, tee päätöksiä ja käytä tervettä järkeä. Luovu suorittamisesta, sen sijaan tutki tarjottuja liikeratoja - ja seuraa oman kehon merkkejä. Ne ovat usein oikein. 

  • Tutki, mikä ojentuu ja mikä nivel koukistuu, jolloin harjoitteet osuvat selkeämmin oikeisiin lihasryhmiin.

  • Rentoudu kuuntelemaan uutta tapaa ohjata. Marjan ohjeistusta voi seurata vaikka silmät kiinni!

  • Energia vaihtuu myös ONLINE-sessiossa.

Huolehdi:

  • Juo tarpeeksi vettä.

  • Muista, että kehosi tasapaino muuttuu. Tee seuraavana päivänä palauttavia liikkeitä.

  • Keho tottuu ajan oloon uuteen tasapainoon ja siitähän tässä on kysymys!

Nähdään tunneilla, tervetuloa!

Oma vastuu

Harjoitteet ovat oikein suoritettuina turvallisia. Jokainen tunnille osallistuja on kuitenkin itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja turvallisuudestaan. 

Jos sinulla on ongelmia/erityiskysymyksiä, laita meiliä Marjalle tai ota yhteyttä asiantuntijaan (lääkäri, fysioterapeutti) ennen ohjelman aloittamista. 

_J168225.jpg

Muutosmatkallesi 5 ajatusta

Hei Ystävä,  

Tässä matkaan viisi yksinkertaista ajatusta tunneille orientoitumiseen.

 

Odota jotain uutta ja erilaista.

Method Putkiston tavoitteena on, että opit tuntemaan kehosi ja olet vapaa liikkumaan – läpi elämän. Metodi puhuu terveen ja kauniin vartalon puolesta.  

Harjoitukset palauttavat aivojen ja kehon yhteyden ja tarjoavat tien vaikuttaa syvälle lihasmuistiisi. Kun mielesi on valmis, uusia lihaksia aktivoituu ja palautuu käyttöön.

 

Uusia liikkeitä harjoitellessasi lihaksesi ja aivosi tarvitsevat aikaa oppiakseen toimimaan yhdessä.

Kun aloitat, voit tuntea olosi hämmentyneeksi: “missä tämän pitäisi tuntua?” 

Ei huolta, kuuntele vain tarkasti, kaikki liikeet toistuvat moneen kertaan. Käyttämämme MP 3D -järjestelmän (pisteet, linjat, muodot) avulla on helppo mieltää lihakset pisteestä pisteeseen, venyttää lyhyitä lihaksia ja vahvistaa heikkoja.  

Opit käyttämään oman kehosi painoa sekä hengitystäsi liikkeiden vastuksena. Opit myös arvioimaan, minkä verran vastusta tarvitset sopivan harjoitustason saavuttamiseksi. Työskentelemme tarkasti, ohjelmoimme liikeratoja ja aktivoimme lihaksia, jotka eivät ole toimineet tehokkaasti ehkä koskaan. Oikean tekniikan omaksuminen kestää ainakin kuusi viikkoa. Kun olet antanut kehosi ja mielesi sopeutua, huomaat mitä liikkumisen vapaus todella tarkoittaa. Nyt olet valmis siirtymään seuraavalle tasolle!

Sisäistä uusia tapoja käyttää kehoasi.

Voit olla varma, että mieli haluaa hypätä takaisin vanhoihin rutiineihin. Puhumme aivojen uudelleen ohjelmoinnista. Vaatii toistoja ja aikaa ennen kuin pystymme palaamaan optimaaliseen aloituspisteeseemme ja uudet liikeradat avautuvat. 

Tunnit voivat tuntua helpoilta ja kevyiltä, mutta älä hämäänny.

Huomaat, että ne ovat myös tehokkaita. Tunteihin sisältyy myös rytmisiä liikkeitä; nämä stimuloivat energiaa ja lisäävät ketteryyttä. Heittäydy, rentoudu, tunne ja tunnista!

 

Saatat huomata, että alat nukkua paremmin.

Metodi käynnistää alitajunnan ja näin opit uutta.

 

AH! Ja vielä yksi juttu – ota mukaan avoin mieli ja ripaus huumoria!

Sisu with love,

Marja xx

Tutkimukset osoittavat, että lihaksen määrä saattaa vähentyä jo kahden viikon harjoittelukatkon aikana, ja palautuu hitaasti takaisin harjoittelun ansiosta (esim. University of Liverpool Institute of Ageing and Chronic disease). Suomalaiset tutkimukset ovat osoittaneet, etta notkeus ja tasapaino heikkenevät tätä huomattavasti nopeammin.  (Pro Esko Mälkiä, Jyväskylä University).

 

Terminologiavideot

Seuraavien videoiden kautta perehdyt kehoharjoittelumme perusteisiin, elementteihin, sanastoon ja perusliikkeisiin. Älä huolestu vaikket heti kaikkea muistaisi. Käsitteet toistuvat useaan kertaan tunneilla ja voit niistä myös kysyä. Katso ja opi!

  

 

Toimisto: 

Anne-Marie Keituri

Laura Helisten

Helka Riihimäki

+358 50 520 9712 

toimisto@methodputkisto.com
 

Rekisteriseloste

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon

© 2020 by Method Putkisto Finland Oy 

Merimiehenkatu 22 A 12, 
00150 Helsinki

Kuinka voimme palvella?

Tällä lomakkeella saat helposti yhteyden toimistoomme