Pilatedkirja_Page_150_Image_0001.jpg
pilateskaruselli.jpg

Treenaa Pilateksella vartalosi vahvaksi

Kärsitkö selkäkivuista? Onko keskivartalostasi hävinnyt voima? Haluatko lisätä tietoisuutta omasta kehostasi ja hallinnasta? 

 

Pilates parantaa ja siksi se on maailmanlaajuinen kehonhallintamenetelmien klassikko. Harjoittelulla vahvistat keskikehoa, pidät selän terveenä, saat voimaa, kestävyyttä, 

vahvan ja tasapainoisen vartalon sekä notkean lihaksiston. Pilates sopii kaikille. Kuntoilijoille, kuntoutujille kuin myös huippu-urheilijoille, kaiken ikäisille naisille ja miehille. 

Se on useille pysyvä ratkaisu selkä- ja hartiakipujen ehkäisyyn.

mp pilates klaukkala-6732.jpg

Me ohjaamme sinulle taitoa

Miksi Method Putkisto Pilates tuottaa tuloksia?

MP Pilates perustuu Joseph Pilateksen alkuperäiseen Pilateksen klassiseen liikerepertuaariin  ja Gordon Thomsonin rakentamaan asteittain etenevään malliin. Ohjauksessa hyödynnetään Method Putkisto -opetusmenetelmää. Nämä kolme kulmakiveä mahdollistavat tarkan, yksilöllisen ohjauksen ja syvälle vaikuttavat tulokset.

’’Pilatesliikkeiden ulkoinen suorittaminen ei ole sama kuin niiden ytimeen pääseminen.’’

Marja Putkisto

Minulle parasta harjoittelussa on

Pää tyhjenee

Parasta tunneilla on, kun sen aikana kaikki muu unohtuu - pää tyhjenee. Harjoittelu auttaa minua rentoutumaan ja tunnistan, miten se on vahvistanut syviä lihaksiani. Tunneille tulen aina uudestaan hyvän olon takia. 

Jarno,

asiakas Muuramen Studiolta

Maija. Kuvaaja Mika Sipura..jpg

Keho jaksaa

Kehon avaamisen ja kehon voiman hakeminen on vuorotellen korostunut, ohjelmasta ja omasta tilanteestani riippuen. 

 

Selkein muutos on tullut siinä, että niska- ja hartiaseudun vaivoja minulla ei käytännössä ole enää laisinkaan. Osaava ohjaaja Pia näkee aina missä kroppani yrittää päästä helpommalla ja tulee oikaisemaan. 

 

Teen töitä tietokoneella ja pääasiallinen liikuntaharrastukseni samba vaatii keholta liikkuvuutta ja ääriasentoja. MP Pilates on auttanut tasapainottamaan tilannetta. Etenkin pilatestunnin jälkeen tuntuu, että selkäranka lepää lantion päällä ja lantio jaksaa kantaa koko kehon. Bonuksena vatsakin on litistynyt ja ylävartaloon ja käsivarsiin tullut lisää voimaa.

Kuva: Mika Sipura

Maija,

Pian asiakas Kangasalta

5b0af194-fa52-4f73-90ed-9e434c03ec30.JPG

Kivuton selkä

Parasta on, että se auttaa minua olemaan aktiivinen, liikkuva ja vahva(ja nuorekkaan näköinen:) ). Selkäkipuni ovat vähentyneet ja ne ovat hallittavissa, keskivartaloni on pysynyt vahvana ja solakkana. Käyn tunneilla koska se vahvistaa minua ja saan siitä energiaa muuhun elämään. Ja koska Tanja on niin poikkeuksellisen hyvä ohjaaja <3

Minna-Kaisa,

asiakas Klaukkalan Studiolta

MP Pilates on koskettanut monia

Tiesitkö, että Marja Putkisto piti ensimmäisen pilatestyyppisen tunnin vuonna 1988? Tai, että Marja jalkautti Pilateksen ammattina Suomeen käynnistämällä alan ensimmäisen ammatillisen ohjaajakoulutuksen vuonna 2000 ja julkaisemalla ensimmäisen suomenkielisen kirjan vuonna 2001?

Tule harjoittelemaan kanssamme

Aloita lukemalla Marjan kirja

Uppoudu lukemaan ja inspiroidu.  

  • Method Putkisto Pilates - Pilateksella vahvaksi

  • Method Putkiston Parhaat & Pilates

MP-vahvaksi.jpg

Ota yhteys lähimpään ohjaajaan 

Löydä lähin Studiosi tai ohjaajasi. Harjoittele pienryhmässä tai valitse yksityistunti. Nauti tarkasta, laadukkaasta ja tuloksia tuottavasta ohjauksesta.

Usein kysytyt kysymykset

Ystäväni suositteli Pilatesta. Miksi valitsen MP Pilateksen?

MP Pilates avaa sinulle mahdollisuuden tutustua kehosi tämän hetkiseen tilaan. Luotamme liikkeen vaikuttavaan voimaan ja kehon kykyyn ottaa vastaan. Asteittain kehittyvä harjoittelu avaa sinua kehoa puristavista kireyksistä ja jännitteistä. Harjoitamme kehoa fyysisesti ymmärtäen tunne- ja energiakehon vaikutukset fyysiseen kehoon. Harjoittelussa käytämme MP-elementtejä: keskittyminen, paino, tila, hengitys ja aika. Käytämme ohjauksessa Method Putkisto -opetusmenetelmää. Tervetuloa tunneille! 

Liikkeet näyttävät akrobaattisilta. Miten ikinä pärjään tunneilla?

Aloittaessasi MP Pilates -harjoittelun tutustut menetelmään ja omaan kehoosi. Harjoittelu toteutuu ns. basic-tasolla. Tavoitteena keskuslinjan orientaatio, oman kehollisen tilan syvempi hahmottaminen. Powerhouse-kytkennän ymmärtäminen ja oppiminen. Harjoittelun edetessä kuljet kohti keskitason harjoitusrepertuaaria (intermediate). Tavoitteena selkärangan ja kehon tilallinen muutos, mikä näkyy mm. liikkuvuuden kohentumisena, joustavuuden lisääntymisenä. Kehon kireyksien avautuessa ja selkärangan vahvistuessa olet valmis jatkotason tunneille (advanced). Tunti mukailee Joseph Pilateksen luomaan liikerepertuaaria, jota säännöllisesti harjoittaen kehosi pysyy vapaana ja toiminnallisena. Joseph Pilateksen sanoin "olet yhtä nuori kuin selkärankasi".

 

Minulla on selkä kipeä. Voinko tulla tunneille?

Kyllä, ehdottomasti, jos selkäongelmasi ei ole aivan akuuttitilassa. MP Pilates on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä. Harjoittelemme ryhmässä ns. tuttua harjoitusrepertuaaria käyttäen. Etenemme ohjatusti omaa kehoa kuunnellen.