top of page
In English

Kaunis kaula kannattaa!

On monta syytä hellittää rintarangan puristusta. Kun mieli tyyntyy, hartiat rentoutuvat, olemus kaunistuu ja ihminen alkaa loistaa. 


Vahvista kaularankaa ja paranna pään verenkiertoa. Samalla kaulan kannatus paranee  ja iho kaunistuu.


Kiinassa kaulaa kutsutaan elämänlangaksi, eikä syyttä. Kun pään verenkierto toimii, ihminen voi hyvin. Kun hartiakaari asettuu tukemaan ryhtiä, kaularanka  tuettu ja pään asento linjassa selkärangan kanssa, kasvojen hermotus toimii paremmin. Sen näkee kun silmät kirkastuvat, vireystaso paranee ja kaula kaunistuu. 


Kukaan ei halua vanheta ennenaikaisesti. Niska- ja hartiajumit muuttavat ulkonäköä ja vanhentavat.


Kauneuteen ja ryppyjen poistoon satsataan, mutta kun on kyse kaulasta, ei kaikki  olekaan niin yksinkertaista. 


Jokainen jolla on puhelin tietää, että jatkuva mobiililaitteiden käyttö heikentää kaulan ja niskan lihaksia, sillä päämme kallistuu ja työntyy eteenpäin. Tämä vaikuttaa myös kaulan kannatukseen ja huono aineenvaihdunta näkyy kaulan ihosta, mutta vaikuttaa niin paljoon muuhunkin

  • kaularangan liikkuvuuteen.

  • stressin kautta leuan jännittämiseen. Tämä muuttaa ilmeistöä ja edesauttaa kaksoisleuan kehittymisen.  

  • hengitykseen. Jos niskan ja kaulan asento on väärä ja purentalihakset jännittyneet, lapojen lihakset kiristyvät ja lyhenevät, jolloin lavat nousevat kohti korvia ja niska jännittyy. Tällöin palleahengitys muuttuu tehottomaksi. 

  • yleiseen terveyteen ja on vaikutukseltaan vakavampi kuin vain terveysongelma.

  • niskapatin syntymiseen, mikä on merkki aineenvaihdunnan häiriintymisestä. Kasvaessaan kudos usein myös tulehtuu. 

  • niskan jäykistymiseen, jolloin ihminen väsyy ja kokonaisvaltainen hyvinvointi kärsii.

  • päänsärkyihin, mikä kertoo aina hartiaseudun jännittyneisyydestä.. 


Testaa onko sinulle kasvamassa someniska

Laita kämmen rinta- ja kaularangan liittymäkohtaan, joka sijoittuu selän puolella yläselän ja niskan liitoskohtaan. Onko sinulla tässä pehmytkudoskertymä, joka muistuttaa pattia? Jos on, tartu ihmeessä asiaan ja ehkäise emännän kyhmyn muodostumista ja niskaseudun ongelmia omassa arjessasi. Pidä alkuun  mielessä, että helpointa on välttää liiallista yksitoikkoista kuormitusta ja tehdä vastaliikkeistä tapa, taukojumpata ja liikkua monipuolisesti. 


Tyyni mieli kaunistaa Aivot johtavat liikettä ja ajatus kohdentaa liikesuuntia. Sinä johdat ajatusta!


EI RIITÄ - Jos kaularanka ei liiku normaalisti, asennon korjaamiseen eivät enää riitä hyvät neuvot tai vilkaisu peilikuvaan. 


TÄMÄ ON JO ASKEL ETEENPÄIN - Rakennemuutokset niskan, yläselän ja hartiaseudun alueilla vaativat koko niskarangan liikkuvuutta ja lihaskunnon huoltoa. Niskan ojentajalihaksia, lapaluiden tukilihaksia ja myös vartalon lihaksia täytyy vahvistaa. Mutta tämäkään EI RIITÄ!


EDELLISEN LISÄKSI TARVITAAN VIELÄ TÄMÄ - Yhtä tarpeellista on aistia kaulan kannatus ja uusi asento ilman peiliä ja tunnistaa esimerkiksi se missä asennossa hartiat ovat. Vasta kun tunnet ja tunnistat uuden paremman asennon ja osaat sitä jatkuvasti, pitkin päivää, korjata ja kohentaa, hartioiden kuormitus vähenee..


OMAN KEHON TUNTEMUS ON TIE ETEENPÄIN - Asentoaistia voi opettaa ja näin opettaa itseään kannattamaan kehoaan uudella tavalla. 


Method Putkisto FACE UP -harjoittelu kannattaa  

Method Putkisto Face UP -kasvojumpalla

  • voi parantaa koko vartalon hermotusta 

  • voi vahvistaa kaulan kannatusta  

  • harjoittelu tapahtuu tarkasti keskittyen 

  • harjoitteet tasapainottavat koko kehoa 

  • opit itsenäisesti korjaamaan ryhtiä ja erityisen tarkasti niskan ongelmia

  • opit kuinka kaulan ihoa voi vahvistaa harjoittelemalla.  


Kun harjoitteluun paneutuu, tulokset ovat palkitsevia.

  • Kaularangan tulisi voida taipua vapaasti eteen-, taakse- ja sivutaivutukseen sekä kiertyä päätä kääntäen. Lihasten tulee sekä liikuttaa että tukea kaulaa.

  • Jäykkyys kaularangan ylä- ja keskiosassa poistuu ja rintaranka alkaa joustaa.


Miten harjoitellaan uusi tapa aistia ryhtiä?   Tätä Method Putkisto opettaa. 

“Olen todella miettinyt sitä, että mitä kauneus on. Hartialinja on parantunut huomattavasti. Kädet ovat löytäneen oikean paikan, kun olkapäät alkavat olla omalla kohdallaan. Niska tuntuu pidemmältä ja pää todella keikkuu atlasnikaman päällä.” - Jaana

Kerro Marja paras vinkkisi hartiasäryn voittamiseen.


"Kaulaa kannattaa kannattaa ja kauneutta vaalia."

Harjoittelu voi olla myös koko ihmistä eheyttävä kokonaisvaltainen kokemus. 

Kun haluat virtaa elämään, paras keino on vapauttaa ylävartalo jännityksistä ja opetella näitä taitoja: miten pidentää kaulaa ja miten kaula kannattaa päätä, tunnistaa mitä lihaksia tulee vahvistaa ja mitkä lihakset tulee pidentää ja  rentouttaa ja pidentää ja miten saada kasvot loistamaan. 


Onnistut kun havahdut siihen miltä mikin harjoitus tuntuu sen sijaan että vain suoritat harjoitteita. Huokaise, ja rauhoitu, hartiasärytkin siinä helpottavat.


Tervetuloa mukaamme harjoittelemaan, 

Marja


Method Putkisto 3D Kasvoklinikka -kirjasta: 


Kaularanka kannattaa pään. Kaularangan selkäpuolta kutsutaan niskaksi. 


Hartiarenkaan muodostavat lavat ja solisluut sekä rintalastan yläosa. Kaularangan sivulta lähtevät kaikki käsivarsien, käsien ja sormien hermot sekä ainoa pallean toiminnasta vastaava hermopari. 


Kaularangan sivuilla kulkevat suuret verisuonet, jotka kuljettavat ravintoaineita ja happea aivoille. Kaularangan sisällä on tärkeitä pienempiä verisuonia, jotka myös vastaavat aivojen verenkierrosta. Jos niiden toiminta häiriytyy, seurauksena on huimausta ja pahoinvointia. 


Kaulan juureen sijoittuvat suuret lymfakanavat, ja kaulan eteen kurkunpään kohdalle sijoittuu kilpirauhanen, joka säätelee hormonitoimintaamme. 


Method Putkisto Kasvokoulu julkaistiin vuonna 2002. Konseptia kehitettiin ja laajennettiin ja vuodesta 2008 lajin nimi on ollut Method Putkisto 3D Luonnollinen Kasvoklinikka. 





Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki

Komentar